Finner du svar her?

Her er tema for henvendelser vi ofte får:
Finner du svar her?

Adressen til Medi3:
Ålesund: Kongensgate 11 - 6003 Ålesund
Ulsteinvik: Bjørndalvegen 14 a - 6065 Ulsteinvik

Parkering:
Ålesund: Aksla parkering evt gateparkering i Ålesund . Les mer her
Ulsteinvik: Gateparkering


Åpningstider:

Ålesund: 
Mandag kl 08.00 - 20.30
Tirsdag - Onsdag - Torsdag 08.00 - 17.30
Fredag 08.00 - 15.00
Lør - sønd: Stengt

Ulsteinvik:
Mandag-torsdag: 08:00-15:30
Fredag: 08:00-15:00
Lør-søndag: stengt

Tjenester:
Oversikt over våre tjenester finner du her.

 

Timebestilling:
Du kan bestille time her. Evt kan du ring oss og bestille time. Dersom du er henvist til oss vil du få tildelt time så snart henvisningen er mottatt.

Helseforsikring:
Vi samarbeider med flere forsikringsselskap. Har du behandlings- eller helseforsikring i et forsikringsselskap med avtale hos oss kan du få dekket og utført medisinsk nødvendig behandling hos Medi3. Etter at du har fått henvisning kan du ta kontakt med ditt forsikringsselskap for å få godkjent dekning av din sak, og dermed kan de bestille time for deg hos oss. Forsikringsselskapet ditt kan også gi deg ytterligere informasjon over hvilke og hvor mange behandlinger de kan dekke. 


Helseopplysninger:

Vi oppfordrer våre pasienter til å opprette digital postkasse. Du vil da få raskere tilbakemelding fra lege på prøvesvar som blodprøver, bildesvar eller annen kommunikasjon. Her kan du også sende helseopplysninger og spørsmål til legen din.
For å sende til Medi3 må du logge inn i Digipost på web (ikke app) - https://www.digipost.no/Dersom du ikke har en Digipost-konto kan du enkelt registrere deg. Les mer om dette her

 
Pasientjournal og personvern

Her kan du lese Medi3s personvernerklæring


Prøvesvar
Vi sender prøvesvar via Digipost. Dersom du ikke har digipost, vil du få brev hjem i din postkasse.


Frikort
For våre privat legetjeneste, uten offentlige tilskudd, kan du ikke bruke frikort. Dersom du benytter avtaletjenester kan frikort benyttes.


Resept
Våre leger skriver ut elektroniske resepter som kan hentes i alle norske apoteker. For å fornye resepter kan du

Henvisning:
Medi3 har avtale med Helse Midt-Norge, og  Vi tar imot henvisninger fra fastlegen evt lege fra Medi3 din på lik linje som et offentlig sykehus innenfor disse spesialitetene: øre-nese-hals, ortopedi, plastikk, øye og generell kirurgi.

 
Akuttsituasjoner:
Ta kontakt med 113

Avbestilling / endring av time
Avbestilling/endring må skje senest 24 timer før konsultasjonen. Dersom du ikke møter opp vil du bli fakturert for den bestilte timen.

Priser og betaling av tjenester
Alle våre klinikker er utstyrt med betalingsterminaler. Vi tar vanlig bankkort og kredittkort. Du kan også få tilsendt faktura. Dersom du ikke betaler i automaten innen 24 timer vil det automatisk sendes faktura. Prispå utvalgte tjenester finner du her

 

Dersom du ikke finner det du lurer på, send oss gjerne en epost til firmapost@medi3.no (uten helseopplysninger).